0 brukere online

Habonloven

Regler og forskrifter kan endres uten varsel. Som medlem av Habon-fellesskapet godtar og forstår du herved vilkårene og betingelsene ovenfor. Unnlatelse av å overholde disse reglene og forskriftene kan føre til straffer på kontoen din. Hvis du har spørsmål eller bekymringer angående moroloven, kan du gjerne kontakte en hotellansatt.

Ordensreglement

1.1. Ikke misbruk rapporteringsfunksjonen eller andre rapportverktøy; disse brukes kun i nødstilfeller.
1.2. Det er ikke tillatt å reklamere for andre hoteller.
1.3. Det er ikke tillatt å dele lenker til nettsider med seksuelt innhold, lenker til andre retro-hoteller, eller lenker med annet støtende innhold.
1.4. Det er forbudt å mobbe, trakassere, krenke eller på annen måte være nedsettende mot andre brukere.
1.4.1. Det er ikke tillatt å være rasistisk eller på annen måte nedlatende mot spesifikke befolkningsgrupper. Vis respekt for hotellets brukere og ansatte.
1.5. Det er strengt forbudt å dele personopplysninger om andre brukere, som IP-adresse, telefonnummer osv.
1.6. Ingen unødvendig spamming av lenker, eller annen spam med hensikt om å trakassere.
1.7. Det er forbudt å lage rom med upassende navn.
1.8. Ikke gi med vilje feilaktig informasjon til hotellets ansatte når du rapporterer en bruker.
1.9. Det er ikke tillatt å utgi seg for å være ansatt – verken gjennom brukernavn eller på annen måte.

Spillreglement

2.1. Det er ikke tillatt å lure andre brukere i spill, eller forsøke på det.
2.1.1. Det er ikke tillatt å jukse, eller forsøke å jukse, gjennom byttehandler.
2.2. Det er ikke tillatt å selge/kjøpe verdigjenstander for penger eller andre tjenester – eller forsøke på det.
2.2.1. Det er ikke tillatt å selge kontoen sin (for penger), eller bruke kontoen som innsats i spill på hotellet.
2.2.2. Det er ikke tillatt å spille om penger på hotellet.

Brukerreglement

3.1. Det er forbudt å lage flere brukere for å misbruke hotellets funksjoner, for eksempel in-game valuta eller andre verdier oppnådd via brukerspam.
3.2. Ikke spam de ansatte angående utestengelsen av brukeren din. Har du fått avslag på en unban, må du akseptere det. Unødvendig spam og trakassering hjelper ikke.
3.3. Det er tillatt å ha 2 aktive brukere på hotellet. Det vil si én hovedbruker og én sekundær bruker.
3.4. Det er ikke tillatt å ha mer enn 2 brukere innlogget på hotellet samtidig.

Hotellreglement

4.1. Du kan ikke få refusjon for kjøp gjort i hotellets butikk når det er gjennomført.
4.2. Det er forbudt å true, forsøke eller bruke ulike skript eller annen tredjeparts programvare som kan være skadelig for hotellet og brukerne.
4.3. Det er forbudt å bruke auto-clickers, auto-typers og andre makroverktøy uten tillatelse fra eieren av rommet det brukes i.
4.4. Omgåelse av utestengelse via nye brukere (ban evasion) er ikke tillatt. Det vil føre til dobbel straff hvis regelverket brytes med den nye brukeren før den opprinnelige straffen er utløpt.

Konkurransereglement

5.1. Det er kun tillatt å delta med én bruker per konkurranse.
5.2. Det er ikke tillatt å bevisst jukse i konkurranser.
5.3. Det er ikke tillatt å misbruke spillene i Event-senteret ved hjelp av sekundære brukere eller på andre måter jukse seg gjennom spillene.
5.4. Ønsker du å få lagt til et spill i Event-senteret, må du kontakte en ansatt. De kan veilede deg i regelverket som gjelder for spill som legges til der.
5.5. Dersom en Eventholder vurderer oppførselen din som upassende, vil du bli utestengt fra det aktuelle eventet.
5.5.1. Fortsetter den upassende oppførselen fra en sekundær bruker, vil den primære brukeren bli bannet. Bannlengden vil økes ytterligere hvis oppførselen fortsetter.
5.6. Hvis du oppretter nye brukere for å farme premier fra Event-senteret, vil brukeren bli utestengt fra hotellet.
5.7. Premier vunnet på én bruker kan ikke overføres til en annen bruker.

Unntak fra hotellets straffesystem

6.1. Det kan oppstå situasjoner hvor det vanlige straffesystemet ikke er tilstrekkelig, for eksempel ved grovt språkbruk, alvorlige trusler, doxxing, osv. Vi forbeholder oss derfor retten til å straffe utenfor det vanlige systemet når det anses som nødvendig. Staff forbeholder seg også retten til å fjerne alle eiendeler en bruker har dersom brukeren blir permanent utestengt.

Unntak fra hotellets overordnede reglement

7.1. Dette regelverket er veiledende, og det kan oppstå situasjoner som straffes selv om de ikke er nevnt eksplisitt her. Vi forbeholder oss også retten til å endre reglene eller straffe utenom dem når vi anser det som nødvendig.
7.2. Dersom hotellets ansatte vurderer at noe strider mot regelverket, vil det bli tatt affære. Det er brukerens ansvar å kunne dokumentere at det som har skjedd, var legitimt dersom det skulle oppstå en konflikt.

Straffesystem / Punish-system

0. Nedenfor ser du hotellets straffetrapp i forbindelse med "Punish":
1. Advarsel
2. 10 minutters mute
3. 20 minutters mute
4. 2 timers ban
5. 24 timers ban
6. 48 timers ban
7. 7 dagers ban
8. IP-ban
.. For ytterligere informasjon, se hotellets Discord.